|  
  |  
  |  

Köp- och leveransvillkor


Minimiorder

Alla ordrar är välkomna, oavsett storlek. Vi har ingen minimiorder.

Priser
Moms ingår i priset. 

Betalningsalternativ
- Förskottsbetalning
Ingen extra kostnad tillkommer.

Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr 789-7457 (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning).

- Kortbetalning
Ingen extra kostnad tillkommer.

Du betalar med ditt Visa eller Mastercard 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. 

Leveranstid
Normal leveranstid är inom 3-10 arbetsdagar.

Leveranssätt
Vi skickar mindre leveranser med brev och övriga beställningar som paket med Schenker eller Posten. När vi skickar med Schenker blir du aviserad via e-post när ditt paket är klart för avhämtning. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
Max frakt är 129 kr (OBS! gäller ej för utemöbler). Prissättning sker efter Postens portotabell för brev eller Schenker PrivPaks pris för frakt av paket. Fri frakt för köp över 2000 kr.

Reklamation och returrätt
Vid felaktig leverans eller om varan är skadad, kontakta info@leoochelefanten.se så snart som möjligt så att vi kan rätta till felet. Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 7 dagar. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav löses ej ut av oss. Reklamation vid eventueller tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Ångerrätt 
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se 

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 300 kr för vårt arbete med hantering av varorna. 

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).